Buchbeiträge

Hier finden Sie eine Sammlung der relevantesten Bücher zu den Themen Serious Games und Gamification for Health.

Gamification

  • Kim S, Song K, Lockee B, Burton J. Gamification in learning and education. Cham: Springer International Publishing; 2018.
  • Sailer M. Die Wirkung von Gamification auf Motivation und Leistung: Empirische Studien im Kontext manueller Arbeitsprozesse. Wiesbaden: Springer; 2016. 304 S.
  • Munson S, Poole E, Perry D, Peyton T. Gamification and health. In: Walz S, Herausgeber. The Gameful World: Approaches, Issues, Applications. Cambridge, London: MIT Press; 2015. S. 597–623.
  • Werbach K, Hunter D. For the win: How game thinking can revolutionize your business. Philadelphia: Wharton Digital Press; 2012. 150 S.
  • Kapp KM. The gamification of learning and instruction: game-based methods and strategies for training and education. San Francisco, CA: John Wiley & Sons; 2012.
  • McGonigal J. Reality is broken: Why games make us better and how they can change the world. New York: Penguin; 2011.
  • Zicherman G, Cunningham C. Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps. Sebastopol, CA: O´Reilly Media; 2011.

Serious Games

  • Dadaczynski K, Schiemann S, Paulus P, Herausgeber. Gesundheit spielend fördern: Potenziale und Herausforderungen von digitalen Spieleanwendungen für die Gesundheitsförderung und Prävention. Beltz Juventa; 2016. 356 S.
  • Dörner R, Göbel S, Effelsberg W, Wiemeyer J, Herausgeber. Serious Games: Foundations, Concepts and Practice. Springer International Publishing; 2016.
  • Rigby CS, Ryan RM. Glued to games: How video games draw us in and hold us spellbound. Santa Barbara: Praeger; 2011.
  • Ritterfeld U, Cody MJ, Vorderer P. Serious Games: Mechanisms and Effects. New York, NY, USA: Routledge Chapman & Hall; 2009.
  • Prensky M. Digital Game-Based Learning. Paragon House. St. Paul: Paragon House; 2007.
  • Michael D, Chen S. Serious Games: Games That Educate, Train, and Inform. Boston: Thomson Course Technology; 2006.
  • Ritterfeld U, Weber R. Video games for entertainment and education. In: Vorderer P, Bryant J, Herausgeber. Playing Video Games-Motives, Responses, and Consequences. Mahwah: Routledge; 2006. S. 471–90.
  • Abt CC. Serious Games. New York: Viking Press; 1970.
  • Huizinga J. Homo ludens. Versuch einer Bestimmung des Spielelements der Kultur. Basel: Akademische Verlagsanstalt Pantheon; 1939.